زمان تعویض دیسک ترمز چیست؟
نوشته شده توسط : میثم اکبری

دیسک‌های ترمز جزء ضروری سیستم ترمز هستند، همراه با کالیپرهای ترمز و لنت‌های ترمز، همه آن‌ها با هماهنگی کار می‌کنند تا با فشار دادن پدال ترمز، خودروی شما متوقف شود. سیستم ترمز به این صورت کار می کند که کالیپرها لنت های ترمز را به دیسک ترمز فشار می دهند. این به نوبه خود باعث ایجاد اصطکاک با دیسک ترمز می شود و خودرو را با وجود حرکت با سرعت بالا به توقف کنترل شده می رساند. با همه این‌ها که گفته شد، و ثابت شده است که دیسک‌ های ترمز برای عملکرد، عملکرد و ایمنی بسیار ضروری هستند، چگونه بسیاری از مردم نمی‌دانند چه زمانی باید دیسک‌های ترمز خود را تعویض کنند؟

در این مقاله قصد داریم به زمان تعویض دیسک ترمز بپردازیم و به سوالات متداول مرتبط پاسخ دهیم.

آیا می توانید با دیسک ترمز خراب رانندگی کنید؟

رانندگی با ترمزهای دیسکی آسیب دیده یک خطر است زیرا بر عملکرد ترمز شما تأثیر می گذارد. اگر عملکرد ترمز شما کاهش یابد، این می تواند عواقب جدی داشته باشد و خود و سایر رانندگان را در معرض خطر قرار دهد.

مطالب مرتبط: لنت ترمز چه قدر دوام می آورد؟

هر چند وقت یکبار باید دیسک ترمز را تعویض کنید؟

وقتی دیسک های ترمز کاملا نو هستند، ضخامتی دارند که توسط سازنده تعیین می شود. این در مرحله مهندسی تولید خودرو با در نظر گرفتن اصطکاک ثابت از لنت های ترمز و نیروها و گرمای اعمال شده بر روی دیسک های ترمز تصمیم گیری می شود. توصیه می شود دیسک های ترمز خود را زمانی تعویض کنید که به حداقل ضخامت تعیین شده توسط سازنده خودرو رسیدند.

چگونه بفهمم دیسک های ترمز فرسوده شده اند؟

در تمام اجزای سیستم ترمز از جمله دیسک ها، کالیپرها و لنت ها، علائمی وجود دارد که نشان می دهد یکی از این قطعات فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد.

این علائم عبارتند از :

  • چرخش فرمان هنگام رانندگی
  • پدال ترمز کمتر پاسخگو است
  • عملکرد ترمز کاهش یافت
  • دیسک ترمز تاب خورده
  • صدای سنگ زنی هنگام ترمزگیری

تشخیص اینکه چه زمانی لنت های ترمز شما بیشتر از دیسک ترمز نیاز به تعویض دارند، آسان تر است. اگر هر یک از علائم ذکر شده را مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که لنت ترمز فرسوده شده باشد، زیرا علائم نشان دهنده مشابه دیسک های ترمز فرسوده است. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، باید فوراً ترمزهای خود را چک کنید.

دیسک های ترمز چند مایل دوام می آورند؟

همانطور که قبلا گفته شد، ضخامت توصیه شده دیسک های ترمز بسته به سازنده خودرو متفاوت است. می توانید این اطلاعات را در کتابچه راهنمای خودرو یا با استعلام از سازنده خودرو خود بیابید. به عنوان یک تخمین تقریبی، می توانید انتظار داشته باشید که دیسک های ترمز شما طول عمری در حدود 80000 تا 120000 مایل داشته باشند.

مطالب مرتبط: آیا می توان دیسک های ترمز را بدون لنت تعویض کرد؟

دیسک های ترمز بسیار انعطاف پذیرتر از لنت ترمز هستند زیرا دیسک های ترمز در اکثر شرایط از چدن ساخته می شوند. هنگامی که زمان تعویض دیسک های ترمز فرا می رسد، توصیه می شود که لنت ترمز خود را نیز به طور همزمان تعویض کنید. این بدین ترتیب است که سیستم ترمز به طور کامل جوان می شود و شما بیشترین بهره را از ترمز خود می برید.

آیا دیسک های ترمز فرسوده یک خرابی MOT هستند؟

در طول تست MOT، چرخ برای بازرسی کامل دیسک‌های ترمز، لنت‌ها و کالیپرها برداشته نمی‌شود. به همین دلیل، ترمزها نمی توانند یک MOT را در یک بازرسی قابل مشاهده خراب کنند. با این حال، یک آزمایش ترمز انجام می شود و اگر دیسک ترمز یا لنت ها ساییده شوند، می تواند منجر به شکست در این تست شود و منجر به خرابی کلی MOT شود.





:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: